par oneschnark » 27 Juil 2010 17:38
Salut, Pierre je pense que le vélo était monté complet en Dura-ace.
C'est vraiment un des premiers velo qu'il a construit. Pas de numéro, mais bien un seul exemplaire sur commande.
J'ai recu cette réponse du vendeur
yeah, im pretty sure it is a Grove. it's difficult to know for sure but it definitely is custom made, it has no serial number, and the decals are under the clear coat. i will e-mail Rody (former Grove employee) to see what he says. i will get back to you when he responds.
Ensuite nous avons directement demandé à Bill Grove et voici sa réponse:
Hi Philippe, I just got confirmation from Bill Grove that he did build this bike. Here is what he said.
from Bill:
Yes, most definiatly it is mine. The tube set is Columbus SLX and those are Henry James lugs, silvered of course with brazed and hand filed drops. The paint is PPG Radiance twin coat, base is a metallic "Pace Car Blue" with a tinted clear/blue "Grandeur Blue" top coat.
Donc d'après le groupe Dura-ace présentil doit être de 85.
De toute facon, c'est un peu égal.
cela sera le seul vélo de course randonneur pour moi.
Je recherche une potence Cinelli /100 mm Un dérailleur avant (31,8mm) et arrière Duar-ace de cette époque. Je ne pense pas que cela soit trop difficile.
à bientôt
Philippe