Baptiste a écrit:j'aime bien aussi la vision de ragley sur l'application de la garantie
Baptiste a écrit:Warranty
All Ragley Bike parts are warrantied for FIVE years for manufacturing defects (except the Ti frames that have a LIFETIME warranty for manufacturing defects). That is, should a product fail within five years because of something we did wrong, then we’ll replace it. The warranty does not cover normal wear and tear, improper assembly (such as crossed bottom bracket threads), poor maintenance or installation of parts and accessories not originally intended for, or compatible with the frame.
This warranty applies to the original owner and is not transferrable. However, due to the very fluid nature of some customers bike purchases, and the resale of second hand, partially used parts (you know who I mean), we’re prepared to stand, if not behind, but slightly to one side, of second hand owners. Seriously – if you bought it off Ebay and it snaps, get in touch and we’ll see what we can do.
Of course, we all know that stuff happens and things get broken. And if we made frames and parts to cover all eventualities, and tested for “crashing into car-park roofs at high speed” you’d never lift our stuff. So, on cases where a genuine accident has caused a frame and/or rigid fork to be damaged beyond repair, we would like to make this offer in recognition of your support.
Depending on the age of the frame or component, we will replace the part with the same, or nearest equivalent, at a reduced cost of the retail price at the date of claim on the following scale:
* In years 1, replacement cost will be 50% of retail price.
* In year 2 and 3, replacement cost will be 75% of retail price.
* In years 3 and over, any discount will be at the discretion of Ragley Bikes.
This offer is a gesture of goodwill.
The owner will be responsible for the cost of carriage in returning the frame/forks to us or our agents in suitable packaging. The owner will also be responsible for any labour costs involved in transferring existing components to the replacement frame and the cost of any additional components required. We reserve the right to withdraw an offer, or change the level of support without prior notice. From previous experience in the industry, can we just say that we’re happy to act reasonably with reasonable people. Posting pictures to the internet at half seven on a Friday evening in a “name and shame” isn’t anything we’re particulary enamoured with.
Oh, and we keep getting asked about repainting frames and how that affects warranty… Essentially, no, it won’t, though we wouldn’t be able to compensate for the paint in the event of replacement – ie, you’d get a new frame and you would have to repaint it how you wanted again. We couldn’t help you with that. Hope that seems fair.
Of course, non of this affects your statutory rights, and that.
C'est pas faramineux, mais c'est bien de prendre en compte le marché de la seconde main
foualier a écrit:chez nicolaï aussi sont bon, il garantisent leur cadre 5 ans et garanti cessible
(Art. 1641 à 1649 du Code civil)
* Art. 1641. Le vendeur est tenu de la garantie à raison des défauts cachés de la chose vendue qui la rendent impropre à l'usage auquel on la destine, ou qui diminuent tellement cet usage, que l'acheteur ne l'aurait pas acquise, ou n'en aurait donné qu'un moindre prix, s'il les avait connus
la Bourde a écrit:En Europe, tout produit est garantie à vie contre vice caché (garantie légale).
Le seul problème est qu'il faut réussir à le prouver.
24pouces a écrit:
Un cannon n'est théoriquement pas réparable : l'alu subit une trempe après soudure. Réparer, c'est à dire ressouder, c'est fragiliser et perdre tout l'intérêt de la trempe.
C'est marrant, La garantie à vie sur les cadres est apparue avec les premiers cadres alu, bons à jeter à la moindre fissure. L'alu ne se répare pas.
primus a écrit:24pouces a écrit:
Un cannon n'est théoriquement pas réparable : l'alu subit une trempe après soudure. Réparer, c'est à dire ressouder, c'est fragiliser et perdre tout l'intérêt de la trempe.
C'est marrant, La garantie à vie sur les cadres est apparue avec les premiers cadres alu, bons à jeter à la moindre fissure. L'alu ne se répare pas.
Tiens c'est rigolo, mon ancien M1000 cassé ressoudé roule encore pourtant. et je l'ai maltraité encore après la soudure.
24pouces a écrit:
Un cannon n'est théoriquement pas réparable : l'alu subit une trempe après soudure. Réparer, c'est à dire ressouder, c'est fragiliser et perdre tout l'intérêt de la trempe.
C'est marrant, La garantie à vie sur les cadres est apparue avec les premiers cadres alu, bons à jeter à la moindre fissure. L'alu ne se répare pas.
bread a écrit:24pouces a écrit:Ce n'est pas une trempe, c'est un recuit. Une stabilisation ( un TTS ). Ça enlève les contraintes subit par la matière au niveau des soudures.
Il y a plein d'alus qui roulent ressoudés, recoupés, renforcés, bidouillés... sans avoir de traitement thermique derrière et ça ne pause pas de soucis par la suite.
canada a écrit:primus a écrit:24pouces a écrit:
Un cannon n'est théoriquement pas réparable : l'alu subit une trempe après soudure. Réparer, c'est à dire ressouder, c'est fragiliser et perdre tout l'intérêt de la trempe.
C'est marrant, La garantie à vie sur les cadres est apparue avec les premiers cadres alu, bons à jeter à la moindre fissure. L'alu ne se répare pas.
Tiens c'est rigolo, mon ancien M1000 cassé ressoudé roule encore pourtant. et je l'ai maltraité encore après la soudure.
Oui, mais t'as plus ta trempe
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